W czasach, gdy media społecznościowe jeszcze nie istniały, a dostęp do Internetu miał mało kto, plakaty były świetnym sposobem na reklamę filmu i zachęcenie odbiorców do udania się do kina.

Plakaty filmowe oblepiały nie tylko przystanki komunikacji miejskiej czy słupy ogłoszeniowe, ale także ściany pokoi, należących do miłośników kinematografii.

Najsłynniejsze plakaty filmowe

Jednym z najsłynniejszych plakatów filmowych lat 80. jest plakat do “The Thing” Johna Carpentera, który jako jeden z pierwszych plakatów tamtej dekady zawierał wskazówki co do fabuły filmu.

Plakat przedstawia nieznanego człowieka, którego twarz zasłonięta jest przez emanujące światło, a jego dłonie okryte są grubymi rękawicami.

Postać jest jakby zawieszona w powietrzu, wyprostowana, przypominająca nieco zombie.

Kolejnym słynnym plakatem jest oczywiście “Powrót do przyszłości”, na którym zobaczyć możemy aktora grającego tam główną postać i zerkającego ze zdziwieniem na zegarek oraz samochód stojący w płomieniach.

Sam tytuł filmu jest oksymoronem, co oznacza że zawiera w sobie słowa, których znaczenie przeczy sobie nawzajem.

Może właśnie to i niezwykle adekwatne zobrazowanie fabuły filmu, wywarły takie wrażenie na widzach?

Wśród plakatów, na które z pewnością należy zwrócić uwagę, znajduje się także plakat dla “Pulp Fiction”, który jest dosłownym przedstawieniem tytułu filmu.

Przedstawiona na nim Uma Thurman leży w czarnej sukience tuż obok pistoletu, trzymając w ręku zapalonego papierosa. Wzrok ma obojętny, a ułożenie jej ciała świadczy o tym, że nie jest przejęta niebezpieczeństwem, które być może jej grozi.

Plakaty jako dekoracja

Jak wiadomo, plakaty filmowe mogą być świetną dekoracją domu, podobnie jak inne, niekoniecznie pochodzące z filmów grafiki.

Możemy na przykład ozdobić nasze wnętrze kupując plakaty o interesującej nas tematyce w sklepie internetowym.